piątek, 21 czerwca 2013

29 tydzień ...ii co jeść w ciąży aby urodzić mądre dziecko

Pamiętaj, o regularnym liczeniu ruchów dziecka. Zresztą będzie, to coraz łatwiejsze, ponieważ dziecko zaczyna się ruszać z większą siłą i częstością. 

Objawy fizyczne w siódmym miesiącu ciąży:
  • nasilającą się biaława wydzielina,
  • zaparcia,
  • zgaga i niestrawność,
  • bóle głowy,
  • ból podbrzusza i boku oraz pleców,
  • świąd brzucha,
  • sporadyczne skurcze Braxtona-Hicksa (są to skurcze macicy, zazwyczaj bezbolesne),
  • powiększenie piersi,
  • wyciekające mleko z piersi - siara (może pojawić w piersiach przed porodem i nie wyciekać lub pojawić się dopiero po urodzeniu dziecka),
  • żylaki na nogach i hemoroidy (żylaki odbytu),
  • wystający pępek,
  • spłycenie oddechu,
  • krwawienia dziąseł,
  • uczucie zatkania nosa.


upał upał upał od tego zacznę ponieważ przez niego nie mogę normalnie spać , wiercę się całą odkrywam przekręcam otwieram okno zamykam, ponieważ pies mi soi nad oknem i szczeka, co doprowadza mnie do szału po prostu masakra . Chociaż prawdopodobnie do końca ciąży już będzie tak samo lub jeszcze gorzej ponieważ prawdopodobnie brzuch mi jeszcze urośnie .


Jutro wybieram się na 18 do koleżanki , posiedzę dwie godzinki i wyjdę . A więc to już 29 tydzień . od 20 tygodnia bardzo szybko mija czas zostało jeszcze 11 tygodni i Amelia będzie z nami , Nie wiem czy to związane z ciąża ale zmieniłam zdanie i chyba przez pierwszy rok z naszym dzieckiem będę mieszkała  z rodzicami ,żeby mi pomagali i doradzali, Mateusz będzie mógł u mnie spać pomagać mi a dzięki temu będziemy mogli uzbierać na wakacje w przyszłym roku z naszą córką , na zakupy dla niej a nie wydawać na wynajem domu w wieku 17 lat . Mamuśka nawet powiedziała ze jeśli będziemy chcieli to ślub będziemy mogli wziąć w przyszłym roku ,i oni zapłacą za większość przygotowań ,oczywiście czekam na oświadczyny i zobaczymy jak to dalej będzie.


Byliśmy w zoo z Mateuszem w niedziele, przez jego pracę tylko w niedzielę możemy się widywać , no trochę szkoda ale zatęsknić za sobą nie zaszkodzi .... zwłaszcza po naszej ostatniej kłótni , kiedy go z domu wyrzuciłam było bardzo ciężko , Wysiedliśmy z skm na warszawa-stadion i przeszliśmy dalej na  pieszo do zoo , zanim tam doszliśmy to moje nogi odpadały ,kiedy tam dotarliśmy kilometrowa kolejka ,chociaż chyba dłużej niż 15 minut nie staliśmy , w zoo już na nic nie miałam siły , prawie nic nie obejrzeliśmy bo byłam już taka zmęczona a co do tego było tyle ludzi ze trudno było zobaczyć jakiekolwiek zwierze z bliska a szczególnie w tych ptaszarniach rybiarniach itd , postanowiliśmy że następnym razem to już idziemy z dzieckiem i na pewno nie w niedziele, po powrocie , chyba chodziliśmy tam tylko dwie godziny , poszliśmy do sklepu kupiliśmy ziemniaki i zrobiliśmy sobie frytki... 

W piątek  za tydzień tak jak pisałam kiedyś wyjeżdżamy na kurs przedmałżeński , będziemy mogli nareszcie odpocząć. Bez rodziny bez znajomych , zawsze robiło nam to dobrze w naszym związku bo było mniej kłótni. I własnie zaczęłam robić pranie z Mateusza ciuchów bo u mnie w domu ma większość rzeczy bo oczywiście ich nie zabrał ale to dla mnie teraz dobrze bo będę mogła go jakoś spakować bo on pewnie by nic nie wziął albo sama bym musiała jechać do niego do domu i go pakować, . Robię to dzisiaj bo mam czas a nie wiadomo co będzie potem a pranie się nie robi w 5 minut i w 5 minut nie schnie 

Konkurs!!!!!!!!!!!!
 http://daajaa.blogspot.com/2013/06/konkurs_21.html
zapraszam !!!!!

aa i jeszcze chciałam się spytać co myślicie o wynajęciu pielęgniarki w czasie porodu , czy to jest pomocne ? Zastanawiam się ponieważ moja mam chce mi taką opłacić i mówi że będzie mi lepiej bo będzie mi pomagać itp , itd . Co myślicie ? Miałyście jakieś doświadczenia  tej sprawie  ?






Co jeść w ciąży by urodzić mądre dziecko ? ?

Już w starożytnych czasach wierzono, że rodzice mogą mieć wpływ na płeć, wygląd inteligencję swojego potomka. Główny nacisk kładziono przede wszystkim na odpowiednią dietę ciężarnej oraz to, jakie pokarmy przyszła mama spożywa jeszcze przed poczęciem.



Jak począć inteligentne dziecko?

Przekonanie o tym, że tylko utalentowani rodzice mogą przekazać swojemu dziecku potencjał twórczy należy włożyć między bajki. Najlepszy możliwy start w życiu można dać maluchowi również dzięki przestrzeganiu w ciąży odpowiednio zbilansowanej diety. Właściwe pożywienie wpływa bowiem na rozwój mózgu płodu oraz pozwala ograniczyć ryzyko wystąpienia niektórych wad wrodzonych.
Co więc jeść, aby urodzić geniusza? Chodzi przede wszystkim o to, aby w naszej diecie niczego nie brakowało. Warto również zwrócić szczególną uwagę na kwas tłuszczowy z rodziny omega-3 DHA. Znajdziemy go w rybach, owocach morza, oleju lnianym, mięsie kurczaka oraz w wątróbce.
Badania naukowców z Uniwersytetu Harvarda wykazały, że ciężarne, które jadły tygodniowo więcej niż 400 g. produktów wzbogaconych w omega-3 urodziły dzieci z wyższym wskaźnikiem inteligencji, mające lepszą pamięć i zdolność koncentracji.

Dietetyczne wskazówki dla kobiet pragnących począć dziewczynkę

Chcąc zaplanować płeć dziecka, zmiany w jadłospisie należy wprowadzać już na kilka tygodni przed planowanym zajściem w ciążę. Zasada jest prosta – dieta bogata w wapń i magnez sprzyja narodzinom dziewczynek, natomiast obfitująca w sód i potas – chłopców.

Mamy pragnące urodzić małą księżniczkę powinny więc jeść dużo nabiału i nie odmawiać sobie potraw mącznych. Bogate w wapń i magnez są także rośliny strączkowe: fasola, groch, bób, soczewica, soja. W ramach deseru warto jeść czekoladę, a herbatę słodzić miodem.

Jadłospis dla przyszłych mam chłopców

Jesteś wegetarianką? To niedobrze, bo bazą twojej diety powinno być mięso. W ramach przekąsek podjadaj warzywa (marchew, brokuły, rośliny strączkowe) oraz suszone i świeże owoce (morele, banany, cytrusy).
Na podwieczorek zafunduj sobie szklankę gęstego soku pomidorowego lub wielowarzywnego. Nie powinnaś jeść zbyt dużych ilości orzechów, czekolady oraz nabiału.

Co jeść, by spłodzić ładne dziecko?

Chociaż to geny decydują o tym, jaki kolor oczu i jakie rysy twarzy będzie miał Twój malec, to jednak pewne cechy wyglądu, a zwłaszcza kondycję skóry i włosów malucha, możesz sama zaplanować. Tak przynajmniej twierdzą amerykańscy dietetycy, którzy opracowali specjalny jadłospis dla każdej przyszłej mamy, która pragnie posiadaćurodziwe potomstwo.
Specjaliści zalecają, aby każdy z pięciu posiłków, które spożywa w ciągu dnia ciężarna zawierał w sobie dużo magnezu, cynku i selenu. Chodzi przede wszystkim o to, aby dostarczyć do organizmu jak najwięcej antyoksydantów, czyli substancji zapobiegających powstawaniu w organizmie szkodliwych produktów przemiany materii.

Jak się odżywiać, żeby nie urodzić olbrzyma?

Wśród przyszłych mam pokutuje przekonanie mówiące o tym, że im więcej kobieta w ciąży je, tym większe urodzi dziecko. Nie jest to oczywiście prawda. Każdy płód posiada swoje własne, indywidualne tempo rozwoju, niezależne od wagi matki. O ile jednak, ilość spożywanych pokarmów nie ma tak wielkiego znaczenie, o tyle już ichrodzaj i jakość mogą tutaj odgrywać pewną rolę.
Przyszła mama powinna unikać przede wszystkim wysoko przetworzonej mocno konserwowanej żywności. Warto również na czas ciąży zrezygnować ze sprzedawanego w supermarketach mięsa drobiowego. Nafaszerowane hormonami i antybiotykami kurczaki mogą bowiem wywołać zaburzenia w funkcjonowaniu układu dokrewnego malucha.






2 komentarze:

  1. Nie wynajmowałam pielęgniarki ale miałam "asystentke porodową". To osoba która Cię wspiera, mówi co robić, jak oddychać, jak ćwiczyć na sali itd. Pomocna dusza.
    Zapytaj partnera czy chce być przy porodzie. Mój mąż początkowo nie chciał być ale ostatecznie był. Siedział przy mojej głowie (nie chciałam aby cokolwiek więcej oglądał podczas faktycznej akcji). Natomiast ja miałam ciężki poród i jest to ogromne przeżycie dla faceta - nie każdy może się do tego nadawać. Mój to zniósł ale przyznał, że było to dla niego ciężkie przeżycie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli szukacie informacji na temat tego co jeść w ciąży i nie tylko, warto moim zdaniem będzie zajrzeć do tego artykułu https://whisbear.com/pl/blog/10-zasad-zdrowej-diety-nie-tylko-dla-ciezarnych/ . Znajdziecie tu sporo porad na ten temat, które na pewno okażą się być dla was pomocne

    OdpowiedzUsuń