niedziela, 9 czerwca 2013

Wizyta u lekarza

Byłam u lekarza w końcu z kazał mi zrobić badanie na cukrzycę . W środę pojechałam z mamą , pobrali mi krew , poszłyśmy do samochodu wypiłam tą glukoze była okropna ,ale kiedy wypiłam jeden łyk zdecydowałam ze dalej wypije wszystko od razu żeby nie czuć smaku , trochę mi się odbiło , ale nie zwymiotowałam ,przez półtorej godziny czytałam książkę w samochodzie . Miałyśmy iść do przychodzi po dwóch godzinach  ale pielęgniarka nas zawołała wcześniej .zaprosiła mnie na fotel na pobranie krwi ..... nie zdążyłam usiąść i zwymiotowałam , ale na szczęście pielęgniarka powiedziała ze nie szkodzi bo już wszystko mi zdążyło wejść do krwi i pobrała mi ją normalnie . Mam nadzieje że lekarz nie będzie mia kazał powtarzać bo z tego co wiem za wcześnie mi chyba tą krew pobrali ,a le to się zobaczy .


Mateusz chrztu mieć nie będzie, miał mieć 22 czerwca ale potrzebna jest zgoda rodziców jęsli nie ma ukończonych 18 lat . A nam nikt wcześniej nie powiedział, znaleźliśmy już chszesnego  akt urodzenia i wszystko co potrzebne a tu lipa wyszła , no cóż trudno czekamy do 2014 roku .


Znalazłam jeszcze parę przesądów na temat płci na podstawie wyglądu brzucha  więc kilka jeszcze podam ;)


Na ładną buzię

To stary jak świat sposób – gdy ciężarna cieszy się w ciąży nieskazitelną
, promienną cerą to znak, że urodzi chłopca. Dziewczynka odbiera
 podobno mamie urodę, dlatego może ona nie wyglądać przez dziewięć
 miesięcy już tak korzystnie.

Moim zdaniem to nie jest prawda bo większość kobiet które spodziewają 
się dziecka wygląda pięknie i kwitnąco . 



Pierwsze ruchy dziecka

Podobno chłopcy, jako silniejsza płeć, zaczynają kopać szybciej i mocniej. Dlategomama dziecka o płci męskiej pierwsze ruchy maluszka może
 wyczuć już nawet w 14-15 tygodniu ciąży. Dziewczynki uaktywniają 
się nieco później. Aha... ważna jest również strona, po której kobieta 
najpierw poczuła żyjące w jej brzuchu maleństwo. I tak, pierwszy ruch 
dziecka z lewej strony = chłopak, z prawej = dziewczynka.


Ja poczułam najpierw  z lewej strony a wy ? 

Owłosienie pod lupą

Okazuje się, że tempo wzrostu włosów na skórze podczas ciąży może
 również wiele powiedzieć o płci dziecka. Dawniej wierzono bowiem, 
że kobieta, która boryka się podczas ciąży z nadmiernym owłosieniem, 
jej włosy na nogach rosną jak oszalałe, a ciemny meszek pojawia się 
również na brzuchu czy wokół sutków na 100 procent urodzichłopca!


Akurat z tym się zgadzam włosy mi rosną mi tak jak zawsze czyli nie zbyt szybko , jedyne co to mi się pojawiło małe białe owłosienie na brzuchu . 


Słodkie łakocie kontra słone przekąski

Większy apetyt na słodycze mają podobno matki oczekujące dziewczynki.
 Ciężarne noszące pod sercem chłopców preferują za to słone i kwaśne smaki,
 a konsumowania potraw zawierających dużą ilość cukru nie sprawia im 
już takiej przyjemności.

Ja apetyty ma na wszystko 



Marznięcie stóp

Gdy kobieta czuje, że dolne kończyny wychładzają jej się szybciej niż
 przed ciążą to znak, że urodzi chłopca, gdy nie widzi większej różnicy – 
na świat przyjdzie dziewczynka.




Wygląd pośladków

Większa pupa i wydatne biodra to sygnał, że urodzi się przedstawicielka płci 
żeńskiej. Gdy w ciąży rośnie jedynie brzuszek i piersi, a pozostałe
 części ciała pozostają raczej bez zmian, to oznaka, że kobieta będzie
 wychowywała chłopca.

Noo ja muszę przyznać że tyłek mi urósł biodra też są szersze. 


Nieprzyjemne bóle w krzyżu

Dolegliwości związane z bólem kręgosłupa częściej przydarzają się 
podobno mamom chłopców niż dziewczynek. Te drugie jednak 
borykają się z innymi nieprzyjemnymi problemami zdrowotnymi, takimi 
jak na przykład uciążliwe poranne nudności, które mogą trwać nawet do końca ciąży.

Ja miałam nudności + wymioty rano i wieczorem w 1 trymestrze ale 
bóle krzyża też miałam ale tak samo w w pierwszych trzech miesiącach potem minęło .



Spiczasta piłeczka kontra olbrzymi arbuz

Kobieta spodziewająca się dziewczynki będzie miała brzuszek bardziej 
okrągły i szeroki. Brzuszek spiczasty, przypominający piłkę – to z 
kolei znak, że urodzi się chłopiec.



Magiczna mikstura

Aby poznać płeć dziecka kobiety w piątym miesiącu jadły
 specjalne danie – przetartą marchew z lnem, kaszą gryczaną i 
olejem. Jeśli ciężarna zwymiotowała potrawę znaczyło to, że będzie 
miała chłopca, jeśli organizm przyjął pokarm to sygnał, że na świat przyjdzie 
dziewczynka.

Wiek matki + miesiąc, w którym doszło do zapłodnienia

Gdy liczba stanowiąca sumę lat mamy w momencie poczęcia
 dziecka i numeru miesiąca,w którym doszło do poczęcia jest
 liczbą parzystą – to znak, że urodzi się chłopiec, a 
nieparzystą – dziewczynka.





Jestem już w 27 tygodniu + 2 dni czyli 28 tydzień czyli nareszcie 7 miesiąc ciąży
W 28 tygodniu ciąży wysokość dna macicy jest 2 palce nad pępkiem. 
Mogą pojawić się marzenia i fantazje dotyczące dziecka. Nadal możesz być roztargniona i coraz częściej myśleć o tym, żeby ciąża się już zakończyła. Towarzyszą Ci również obawy o zdrowie dziecka i sam poród.



Twoje dziecko
W poprzednim tygodniu Twoje dziecko po raz pierwszy od czterech miesiecy otworzylo swoje oczy i zaczelo widziec swiatlo i cienie. W tym tygodniu, jesli poswiecisz jasnym swiatlem w kierunku swojego brzucha moze otworzyc oczy i odwrócic sie od tego swiatla, jakby chcial powiedziec - "Hej Mamo, wylacz to - próbuje tutaj zasnac."


6 komentarzy:

  1. A nie możecie zdobyć zgody rodziców partnera?
    No większość mi się zgodziła...choć to tylko zabobony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie on nie ma ojca ,a matka w Boga nie wierzy i nie chce mu dać zgody .

      Usuń
  2. U mnie większość symptonów na chłopca sprawdziło się:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie powinniśmy chodzić do lekarzy nawet raz na jakiś czas aby się po prostu przebadać. Ja również czasami udaje się do kardiologa https://cmp.med.pl/cmp-ursynow/kardiolog/ aby być pewnym czy na pewno wszystko z moim sercem jest w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie czasami zdarzają nam się nieplanowane wizyty u lekarzy i jestem zdania, że należy mieć to na uwadze. Moim zdaniem także bardzo ważną rzeczą jest odpowiednie ubezpieczenie zdrowotne https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie które jest poniekąd taką polisą na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń