poniedziałek, 1 lipca 2013

Po kursie przedmałżeńskim i film dla przyszłych mamuś ;)

31 tydzień ciąży 

Jeszcze 9 tygodni ;) Do tej pory szybko mijał czas ale teraz pewnie będzie gorzej bo zaczęły się wakacje ;) Do szkoły chodzić nie muszę a do pracy dostałam zwolnienie , nareszcie . 
Moje teraźniejsze dolegliwości to : 
-pocenie się w nocy 
-skurcze łydek, palcy  i ud 
-puchniecie stóp 
-ból zębów (mam nadzieje że mi nie wypadną )


Chyba dużo tych dolegliwości nie mam na szczęście , a jak już to tak bardzo mi nie przeszkadzają oprócz nocnych skurczy od nich to mi się aż spać odechciewa , na 9 lipca mam wizytę na Usg , mam nadzieje że wszystko będzie dobrze, ostatnio mam straszne nerwy nie wiem z jakiego powodu, Pewnie dlatego że jestem młoda , nie to że hormony buzują w tym wieku to jeszcze ciąża to podwoja ale próbuje być opanowana i spokojna aby to źle na dziecko nie wpłynęło , nie chciała bym aby po urodzeniu było jakieś nerwowe, dostałam parę ciuszków , nie długo się nimi pochwale , i wózek . Jutro prawdopodobnie będę je wszystkie prała więc może przy następnym poście , pewnie jutro jeśli nie będę miała nic do roboty wstawię.
wózek nie zbyt mi się podoba , chyba kolor jest za ciemny ale da się jakoś wytrzymać . Coraz bardziej się do niego przyzwyczajam jak tak leży w salonie. 




W piersiach może pojawić się mleko tzw. siara. Jeśli zaobserwowałaś wyciekanie mleka z piersi, to zaopatrz się we wkładki laktacyjne. Pomogą Ci ochronić ubranie i czuć się komfortowo. 
Możesz poczuć skurcze Broxton-Hicksa, które zaczynają się zwykle po 20 tygodniu ciąży. Są to tzw. skurcze przepowiadające, przygotowujące macicę do porodu. Zwykle są to skurcze niebolesne, ale może towarzyszyć im nieprzyjemne uczucie. W trakcie skurczu twardnieje macica, a Ty rozpoznasz je jako twardniejący brzuch. Macica twardnieje od góry czyli od dna macicy stopniowo przechodzi w dół. Następnie rozluźnia się mięsień macicy. Skurcze Braxton-Hicksa trwają około 15- 30 sekund. Czasami mogą trwać trochę dłużej ok. 2 minut. Niestety ciężko je rozróżnić z przedwczesną czynnością skurczową. Przedwczesna czynność skurczowa rozpoczyna przedwczesny poród. Dlatego dobrze jest, jeśli opiszesz występujące skurcze lekarzowi podczas wizyty kontrolnej.
Powiadom lekarza o skurczach, gdy: występują częściej niż 4 na godzinę, i/lub występuje z nimi ból (pleców, miednicy, brzucha) oraz inne niż zwykle upławy. 
W trakcie trwania skurczu staraj się wykonywać ćwiczenia oddechowe.



Kurs przedmałżeński


Jak wiecie z wcześniejszych postów miałam być na kursie przedmałżeńskim, tak , wczoraj wróciłam ;) 
Polecam wszystkim którzy pragną przystąpić do sakramentu małżeństwa, Bardzo przydatne, przyznam że był trochę męczący , kładliśmy się spać o 23 a pobudka była o 7 rano , ale mamy wszystkie lekcje zaliczone i nie musimy chodzić 10 tygodni przed ślubem , Spowiedź tez mam zaliczoną , została mi ostatnia tylko przed ślubem . Wszystkie tematy były poruszane również o dzieciach , aborcjach o in vitro . Wszystko co może się w małżeństwie zdarzyć . Naprawdę bardzo przydatne . Zbliża do siebie narzeczonych , i upewnia lub daje myślenia czy na pewno chcę poślubić tą drugą osobę , czy na pewno chce być z nią do końca życia. Ksiądz z żartem nazwał to kurs przeciw małżeńskim . 
prowadziły spotkania cztery pary małżeńskie w różnym wieku .Oczywiście kurs ten był o Bogu , że małżeństwo opiera się na nim. Pierwszym naszym zadaniem było napisanie na małej karteczce prośby jakie mamy do Pana Boga . A potem każdy z osobna przybijał gwoździem do krzyża te karteczki.Oczywiście nikt ich nie czytał. 
Na sam początek dostaliśmy :
teczki w których trzymaliśmy 5 testów do rozwiązania i znaczek żeby każdy wiedział kto jest narzeczonym i aby nie pytać się imię 

w czasie tych trzech dni otrzymywaliśmy co parę godzin po jednym teście , Kobiety zostawały w sali tam gdzie były spotkania a mężczyźni szli do stołówki . Każdy rozwiązywał indywidualnie, mieliśmy na to 20 minut , o wiele za mało .potem dzwonił dzwonek i każda para spotykała się przed pokojem gdzie widniało ich imię i nazwisko .Każda para miała oddzielny pokój , i mieliśmy 20 minut na rozważanie tego testu . I po tym można było dowiedzieć się co narzeczony/a myśli o wspólnym małżeństwie  jak  chce spędzać dni , jakie zmiany chce żeby zaszły po ślubie, czy konto powinno być wspólne czy oddzielne , jaką role powinna pełnić kobieta w domu a jaki mężczyzna ile chcemy mieć dzieci i bardzo różne pytania tego typu  





 

Następne zadanie: Każdy z osobna brał różę i ze swoim narzeczonym związywał ją wstążeczka i kładliśmy na wielkie serce które leżało na podłodze. 

Ma sam koniec każdy musiał napisać list miłosny do swojego narzeczonego . Ksiądz z myślą że nikt nie pisze już listów dał nam ściągi 


I oto dostałam coś najlepszego na świecie od mojego chłopaka(list miłosny)

  Bardzo gorąco polecam !!

Babies (Bobasy) - film dla przyszłych mamuś (Umila oczekiwanie!)



Cztery wzruszające historie słodkich bobasów. Świetny film z 2010 roku, który warto poznać zanim nasz własny maluszek pojawi się na świecie


Czy znacie już ten film? Choć to obraz z 2010 roku, a do polskich kin trafił w roku 2011, to warto go przypomnieć i zarekomendować tym czytelniczkom, które słyszą o nim po raz pierwszy. Recenzje nie pozwalają przejść obok tego filmu obojętnie.
Babies to niemal pozbawiona dialogów, pełna ciepła i radości historia roku życia (od narodzin do pierwszego kroczku) czworga dzieci z czterech różnych części świata – Namibii, USA, Japonii i Mongolii. Obraz filmowy na piątkę pod względem:reżyserii, montażu i zdjęć. W portalach filmowych okrzyknięty mianem deszczu słodyczy. Scenariusz zaś to samo życie!
Nam podoba się przede wszystkim dlatego, że obok wzruszenia i rozczulenia, które niewątpliwie wywołuje, nasuwa też pewne refleksje na temat naszego podejścia do warunków, w jakich wychowujemy dzieci. Może także sprowokować polemikę: Czy twórcy filmu nachalnie promują macierzyństwo i ojcostwo, a może chcą tylko pokazać, że dzieci w każdych warunkach i pod każdą szerokością geograficzną wychowują i rozwijają się podobnie i niczego im nie brak, jeśli tylko są kochane? Jakie będą lub są Wasze przemyślenia? Podzielcie się tym z nami.


Jeśli ktoś jest zainteresowany to niech spróbuje obejrzeć tutaj 

1 komentarz: