sobota, 24 sierpnia 2013

10 dni

29 tydzień
Trymestr ciąży 3, tydzień ciąży 39 - Ciąża tydzień po tygodniu

39. tydzień ciąży

Jeśli martwi cię, że przyjście na świat będzie dla dziecka trudnym przeżyciem, może uspokoi cię wiadomość, że gdy tylko dziecko przytuli się do ciebie, poczuje tak dobrze mu znany zapach mamy, usłyszy ukochane bicie serca, skosztuje mleczka. Pomyśli też sobie, że to nowe miejsce jest wprawdzie dziwne, ale całkiem przyjemne.

39. tydzień ciąży - co się dzieje z tobą

To już końcówka ciąży. Pamiętaj jednak, że tylko 5 proc. dzieci przychodzi na świat w przewidzianym terminie. Twoja ciąża może potrwać jeszcze nawet 3 tygodnie i dopiero po tym czasie lekarze zdecydują, czy konieczne jest wywołanie porodu.


39. tydzień ciąży - warto wiedzieć

Porozmawiaj z lekarzem o przygotowaniach do porodu. Powinnaś wiedzieć, na jakim etapie porodu do niego zadzwonić, jak się z nim skontaktować, gdyby skurcze rozpoczęły się poza godzinami przyjęć. Sprawdź też, jaka jest najkrótsza i najlepsza droga do szpitala, w którym będziesz rodzić, i ile czasu zajmuje jej przebycie o różnych porach dnia.

Jak dojedziesz do szpitala, jeśli akurat nikt nie będzie mógł cię zawieźć (nie zakładaj, że dojedziesz sama)? Kto zaopiekuje się twoim psem, kotem czy chorą babcią? Wszystko to ustal wcześniej, a potrzebne informacje spisz i trzymaj w spakowanej torbie.


24 sierpnia (sobota) Kobieca rada: jeśli masz siłę chodzić po sklepach, kup sobie teraz zapas rzeczy, po które lepiej nie posyłać męża. Sprawdź, czy nie kończą ci się ulubione kosmetyki, przejrzyj garderobę i uzupełnij ją o wygodne ciuchy, w których łatwo będzie karmić dziecko (najlepiej rozpinane z przodu).



Była u mnie dzisiaj mateusza mama i kupiła mi jakieś witaminy i dużo jedzenia + czapeczkę dla dziecka .
Wczoraj przyjechali do nas goście ..z dwójką małych dzieci ... jedna 9 lat ale taka rozpieszczona ganiała krzyczała piszczała ... powtarzała ja chce pierogi ja chce pierogi zrobiłam jej pierogi z serem i ze Śmietaną a ona ja nie chce ze śmietaną nie lubię śmietany nie zjem ich ... mówię  no to zdejmij sobie śmietanę  będą dobre albo chociaż spróbuj kawałek ze śmietaną .. a ona ja nie chce ja nie chce i skakała i się śmiała myślałam że ją zabije ... druga miała 3 latka i się tak nie zachowywała jak ona po za jedną dziwną rzeczą ale można ją usprawiedliwić to dziecko malutkie ... Moje siostry pokazywały jej mój pokój i w łóżeczko leżała gąbka do wanienki +gąbka do mycia .....potem jak już wyszły z pokoju patrze a jej coś z pod bluzki wypada ...patrze a to gąbkę pod bluzkę schowała.... tak się zawstydziła śmiesznie że aż głowe w dół spuściła i nie wiedziała co zrobić ..,. heh 




1 komentarz: