czwartek, 8 sierpnia 2013

26 dni

Byłam u lekarza, pojawiło się białko w moczu , jestem odwodniona . Następną wizytę mam 29 . Mam pytanie miałyście jeszcze Usg przed porodem ? Bo słyszałam że jeszcze powinno być jak dziecko się układa itd.. czy potrzebna będzie cesarka , ile dziecko będzie ważyć ? Bo ja nic konkretnego nie wiem a 29 to prawie przed terminem . Więc prawdopodobnie już nie będę miała. A jeszcze ustaliłam sobie że muszę urodzić 23 ponieważ kończy się znak zodiaku lew a potem jest panna. A strasznie nie lubię tego znaku .
Zapisałam się do dentysty w końcu . Mam wizytę 19 . Chyba mi się dziura robi . Nieee!! A nigdy w życiu dziury nie miałam ...Ciekawe jak to będzie. ...Boję się trochę . ..Odwiedziłam dzisiaj mój zakład pracy , posiedziałam pogadałam , dałam zwolnienie ,podcięli mi akurat końcówki . zrobili hennę która nie wyszła . Od urodzenia jestem blondynką i mam białe brwi , co wygląda jak bym ich w ogóle nie miała i to trochę dziwnie wygląda  .A ten upał jest okropny !!! w domu 31 stopni na dworze  40 . Po prostu wytrzymać się nie da . najlepiej iść na basen i się pokąpać .Albo do wanny z chłodną wodą ;)


WIEK NA DZIECKO: Wady i zalety wczesnego i późnego macierzyństwa


Część kobiet woli wcześnie urodzić i wychować dziecko, część chce najpierw coś osiągnąć i zapewnić sobie stabilizację finansową. Które robią lepiej?
Trudno jednoznacznie stwierdzić, w jakim wieku kobieta powinna zdecydować się na dziecko. Nie ma reguły, która mówi, że dwudziestokilkuletnia mama będzie lepsza od tej trzydziestokilkuletniej. Albo odwrotnie. Kobiety wciąż dzielą się na te, które szybko zachodzą w ciążę, oraz te, które decyzję o macierzyństwie odkładają na później. Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach zdecydowanie więcej jest tych drugich pań. Mówi się nawet o uczuciowej rewolucji XXI wieku – teraz coraz częściej mężczyźni marzą o założeniu rodziny, a na karierę stawiają kobiety. Wiek, w którym kobieta decyduje się na pierwsze dziecko, przesunął się w ostatnim czasie aż o trzy lata. Niemniej decyzję o posiadaniu potomstwa warto dobrze przemyśleć. Jeśli masz w planach zostanie mamą, sprawdź, czy warto się z tym śpieszyć, czy może lepiej poczekać.
Młoda mama – zalety
Gdy bardzo młoda dziewczyna zostaje matką, zwykle uważa się, że to wynik tzw. wpadki. Nie zawsze jednak jest to prawdą. Wiele dziewczyn decyduje się urodzić w młodym wieku. W Polsce co roku rodzi się około 20 tys. dzieci niepełnoletnich matek.Ale dzięki temu, gdy te kobiety kończą mniej więcej 40 lat, mają już odchowane, często dorosłe dzieci i mogą cieszyć się życiem. I jest to główna zaleta bycia młodą mamą. Ale na tym nie koniec. Kiedy jesteś młoda, masz lepsze zdrowie, więcej energii i cierpliwości niż kobieta po trzydziestce. Gdy w grę wchodzi wychowanie dzieci, ma to ogromne znacznie. Poza tym młodej mamie może pomóc... młoda babcia. Tego komfortu nie ma wiele kobiet, które decydują się na posiadanie potomstwa jako 30-, 40-latki. Poza tym młoda osoba jest spontaniczna i wiele rzeczy robi intuicyjnie – wbrew pozorom przy wychowaniu dziecka to pożądane cechy charakteru.
Młoda mama – wady
Zwykle jednak dla młodej dziewczyny wiadomość o ciąży jest przytłaczająca. I nie ma się co dziwić, bo wczesne macierzyństwo nie jest pozbawione wad. Najtrudniejsza sytuacja to taka, gdy ojciec dziecka (przeważnie również w młodym wieku) jest niedojrzały i nieodpowiedzialny. Wtedy cały ciężar wychowania malucha spada na matkę. Jest jeszcze gorzej, jeśli dziewczynę i chłopaka nie wiąże narzeczeństwo, ślub ani nawet mocna miłość... Będąc 20-latką, o stałość w uczuciach trudno, tak samo jak o deklaracje na całe życie. A najbardziej cierpi na tym dziecko. Kolejna sprawa: niedojrzałość emocjonalna matki. Oczywiście, gdy na świecie pojawia się maluch, większość dziewczyn w okamgnieniu z podlotków staje się kobietami. Jednak przeważnie nie dzieje się to tak szybko. Gdy dziewczyna jest nieprzygotowana do bycia matką i do ogromu obowiązków, które spadają na jej barki, może być jej bardzo ciężko. Wtedy bez pomocy starszych, doświadczonych osób ani rusz.
Gdy dziecka spodziewa się bardzo młoda dziewczyna, pojawia się również kwestia edukacji i pieniędzy. Nastolatka może mieć trudność z ukończeniem szkoły, a nieco starsza osoba ze skończeniem studiów. Pogodzenie wychowania dziecka ze szkolnymi obowiązkami to orka . Pomoc innych jest wtedy konieczna. Pozostaje jeszcze kwestia pieniędzy. Sytuacja zawodowa młodych matek jest zazwyczaj nieustabilizowana, dlatego dziewczyna nie będzie w stanie sama wychować malucha. Znowu - bez pomocy bliskich się nie obejdzie.



Dojrzała mama – zalety
Rodzina dopytuje, kiedy zajdziesz w ciążę, bo przecież „masz już swoje lata”? Spokojnie, nie śpiesząc się z macierzyństwem, postępujesz rozsądnie. Przede wszystkim dlatego, że jesteś już dorosłą, dojrzałą emocjonalnie kobietą, świadomą swoich potrzeb i pragnień. Masz już za sobą lata szaleństw, poszukiwań, błądzenia. Można powiedzieć, że dobiłaś do portu. W twoim przypadku decyzja o dziecku jest naturalna i słuszna. Dojrzałe mamy są nauczone pracy, potrafią robić kilka rzeczy równocześnie i doskonale wywiązują się ze swoich obowiązków. Dlatego gdy w końcu decydują się na dziecko, zwykle są bardzo dobrymi matkami. Jednak w przypadku dojrzałych mam, najważniejszą zaletą późnego posiadania potomstwa jest stabilizacja – zawodowa i rodzinna. Takie kobiety założyły już rodziny, mają sprawdzonych, oddanych partnerów, a także dobrą pracę i niezłą pensję. W takiej sytuacji można z powodzeniem myśleć o posiadaniu potomstwa. Zawsze o pomoc możesz również poprosić koleżanki, które uroki wychowania malucha mają już za sobą. Może nawet oddadzą ci ubranka, zabawki, łóżeczko albo wózek? Ale przede wszystkim będą ci służyć dobrymi radami.


Dojrzała mama – wady
 Również w tym przypadku ich nie brakuje. Przede wszystkim chodzi o zdrowie dziecka. I matki. Kobieta, która zachodzi w ciążę po 30. roku życia, jest bardziej narażona na powikłania. W dojrzałym wieku pojawiają się problemy z donoszeniem ciąży, krwawienia, omdlenia czy nieprawidłowe ułożenie łożyska. Po 35. roku życia wzrasta również ryzyko urodzenia dziecka z zespołem Downa. Dojrzałe kobiety zwykle mają mniej energii niż ich młodsze koleżanki. W takim wypadku mogą zadawać sobie pytanie, czy podołają macierzyństwu. Zmęczenie przychodzi szybciej, organizm regeneruje się dłużej. Przydałaby się pomoc dziadków. Jednak zachodząc w ciążę jako dojrzała kobieta, ryzykujesz, że twoi rodzice nie doczekają wnucząt... Pamiętaj o tym – pod tym względem młode matki mają przewagę nad dojrzałymi. Pomoc dziadków jest nieoceniona przy małych dzieciach.
Dojrzałe kobiety, które osiągnęły w życiu wyznaczony sobie cel, wychowując dziecko, bardzo często są perfekcjonistkami, które obarczają się winą nawet za najmniejszy błąd w zajmowaniu się maluchem. A to nie jest dobre. Chodzi tutaj właśnie o tę wspomnianą wcześniej intuicję i spontaniczność, których młodym mamo nie brakuje. Dojrzałe kobiety dużo rozmyślają, kalkulują, zastanawiają się, co podczas wychowania dzieci nie jest potrzebne. Nie można wszystkiego rozkładać na czynniki pierwsze. 
Bez względu na to, w jakim wieku chciałabyś zostać matką, do ciąży nie tylko możesz, ale wręcz powinnaś się przygotować.

    5 komentarzy:

    1. oj każda z nas upału nie znosi hehe..
      mi sie wydaje że powinno być ale ja się nie znam ;) dobrze że w końcu zapisałaś się do dentysty ;)

      OdpowiedzUsuń
    2. raczej powinno być:) a ile miałaś usg? chodzisz do gin. na nfz? Ja chodziłam prywatnie więc miałam usg co miesiąc przy każdej wizycie:) Współczuję tych upałów:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. miałam potwierdzające . potem pod koniec 1 trymestru , w środku drugiego i na początku trzeciego . I chodzę państwowo niestety ... a w którym tygodniu miałaś ostatnie ?

        Usuń
      2. ostatnie miałam równo w 39tc, gin. mówiła, żebym się nie nastawiała na poród w najbliższym czasie, bo szyjka, twarda, zamknięta i że jeszcze trochę poczekam, a po 4 dniach wylądowałam na porodówce:)

        Usuń
    3. Trochę słabo, że bezczelnie skopiowałaś tę notkę z portalu dla mam... Wiesz, że to karalne?

      OdpowiedzUsuń